Året der gik – 2016

Året der gik - 2016Jeg håber, du er kommet godt ind i det nye år og havde den bedst tænkelige nytårsaften. Det havde jeg i hvert fald. Men pyh, det var hårdt at komme op og på job i går morges. Og i dag for den sags skyld. Men nu er jeg generelt heller ikke noget morgenmenneske. I dag har jeg kigget tilbage på året der gik – 2016. Det har i bund og grund været et rigtig rart år. Her kommer nogle af højdepunkterne. Hvad var højdepunkterne i dit 2016?

Januar:

• Jeg fyldte 30 år. Det blev fejret stille og roligt med en middag på MASH samme aften. I den efterfølgende weekend var min familie og svigerfamilie til middag.
  • Min kæreste gav mig en forlovelsesring i fødselsdagsgave. Det er helt klart årets store begivenhed, som jeg stadig ikke helt har forstået.
  • Jeg blev stylist for hvisk.

Februar:

• Jeg inviterede min veninde Anuska på frokost på The Royal Café. Det var min julegave til hende.
  • Sammen med min veninde Christina besøgte jeg Café 8-Tallet og spiste gode burgere og chilifries.

Marts:

• Jeg var i Lalandia med min kæreste, søster, mor og niece.
  • Min fine Fiat 500 gik igennem syn.
  • Ida fra Idas blog og jeg spiste god frokost på Værtshuset Sankt Peder i Hellerup.
  • Jeg tog en spontan beslutning og bookede fly tur/retur til Japan i juli. Det var ellers ikke meningen, at jeg skulle have rejst den sommer.
  • I fødselsdagsgave sidste år fik jeg et vaffeljern, og det blev indviet med lækre spinatvafler.
  • Jeg fik endelig en lampe over mit spisebord.

April:

• Min dengang nye cykel blev taget i brug, og jeg fotograferede smukke anemoner i min lokale skov.
  • Jeg havde inviteret en masse søde piger hjem til tapas. Det var så hyggeligt og bør klart gentages. Hurra for livet med opvaskemaskine.
  • Selvom min svigermor desværre ikke er blandt os længere, skulle hun ikke snydes for en fødselsdag. Jeg fejrede hendes 60 års fødselsdag med min kæreste og hans familie på Bakken. Her fik vi stegt flæsk og softice i hendes ånd.
  • Jeg holdt en uges ferie hjemme og kom lidt mere på plads i huset. Fik bl.a. malet en væg i soveværelset og hængt mine sengeborde op.
  • Min kæreste og jeg bestilte ferie til januar i år og rejser inden længe.

Maj:

• Jeg beundrede min lille men meget fine have. Elsker den og glæder mig til at tilbringe tid i den til foråret.
  • Min veninde Anuska fyldte 30 år, og hun blev fejret med manér. Vi var inviteret på lækker brunch på Hotel Phoenix i Bredgade.

Juni:

• Jeg var inviteret til det fineste Matas bloggerevent og spiste skøn mad på 1. th. i Herluf Trolles Gade.
  • Tidligere på året tilmeldte jeg mig endelig som bloddonor, og i juni blev jeg så tappet for første gang. Det var slet ikke slemt.
  • Jeg besøgte Drive In Bio i Lynge, som er min nærmeste biograf. Så hyggeligt sted, altså.
  • Ferieårets første ferieuge blev afholdt. Jeg nødt den sammen med min kæreste. Vi udforskede vores by, besøgte Louisiana, spiste på Stedsans, og sluttede af med et par dage på Fejø.

Juli:

• Jeg fik endelig købt mig et 200 mm zoom objektiv til mit kamera, og jeg er så glad for det.
  • I slutningen af juli rejste jeg til Japan. Det var den vildeste oplevelse, og det er helt klart et land, jeg vil anbefale.
  • Jeg blev en del af blognetværket Bloggers By Heart.

August:

• En uge inde i august kom jeg hjem fra Japan. Det var midt om natten, og jeg skulle møde på job kl.8. Sådan kureres jetlag!
  • Jeg besøgte fineste Sørup Is i Fredensborg.
  • Min kæreste og jeg begyndte vores Pokémonjagt og spiste tidlig aftensmad på Toldboden i København.
  • I slutningen af august var der byfest i min by, og det foregik lige uden for mit vindue. Det var så hyggeligt, og jeg glæder mig allerede til august i år.

September:

• Min kæreste og jeg så Anders Matthesens show Shhh i Falconer Salen på Frederiksberg. Inden da spiste vi snaskede burgere på Shakedown burgers and shakes.

Oktober:

• En fredag aften mødtes jeg med min studiegruppe fra HD 2. del. Vi spiste god mad på Bæst i Guldbergsgade.
  • POP FM afholdt fødselsdagsfest i Cirkusbygningen, og jeg var inviteret med af Bloggers By Heart.
  • Jeg fik bestilt ny sofa. Efter at have snakket om det i flere år efterhånden.
  • For første gang mødtes jeg med nogle af de andre bloggere fra Bloggers By Heart.
  • Jeg var inviteret med til lanceringen af My Moments By Matas kollektionen.

November:

• Jeg passede den sødeste kat, Paddington, hjemme hos mig.
  • Jeg mødtes med de søde bloggere Malue og Amalie og nogle andre bloggere og spiste på Halifax.
  • Min nye sofa ankom og er helt perfekt.
  • Min kæreste og jeg indførte en ny, årlig tradition, der bød på brunch 1. advent. Fra nu af bliver det vores dag til at brunche og søndagshygge.

December:

• Jeg var til julefrokost med min arbejdsplads. Vi overnattede på Comwell i Korsør.
  • Jeg mødtes med en masse søde bloggerpiger og spiste aftensmad på Rossopomodoro i Illum.
  • I december fik jeg en masse frisk luft. Bl.a. i min lokale skov hvor der endnu engang blev fanget et par Pokémons.
  • Jeg så filmen Kvinden i Toget med min søster og spiste Palæo i Lyngby Storcenter.

8 Comments

• Chau 04/01/2017 at 19:52

Sikke mange dejlige oplevelser du har haft i 2016.

Rigtigt godt nytår!
    Chau har skrevet følgende…Husk dem du ikke holder jul med…My Profile

• Lullumut 04/01/2017 at 21:52

Ja, det synes jeg også.
      Mange tak, i lige måde.

• Katrine Guldbæk 03/01/2017 at 20:44

Lyder som nogle dejlige ting, der er sket i årets løb :-)

• Lullumut 03/01/2017 at 21:26

Det har det helt skkert været :-) Der har nok også været et par mindre dejlige ting, men jeg må fokusere på det gode ;-) Håber også, du har haft et rigtig godt 2016.

• Ida 03/01/2017 at 18:38

Det er en masse dejlige højdepunkter – må jeg tilføre min fødselsdag i september ? :-/
    Ida har skrevet følgende…Mit drømme hjørneMy Profile

• Lullumut 03/01/2017 at 21:25

Ja, ik’ :-) Jo, det var også en hyggelig aften :-) Det må have været et godt år, for jeg har glemt så mange ting, også min 12 års dag med M. :-)

• Maria 03/01/2017 at 15:41

Rigtig godt nytår søde:-)
    Tillykke med både de 30 år og forlovelsen:-)
    Og alt godt jeres vej her i 2017………..
    Maria har skrevet følgende…Årets sidste aften og et nyt blog design ❤❤My Profile

• Lullumut 03/01/2017 at 21:24

Tusind tak, og i lige måde, søde Maria :-)